FACETI CUNOSTINTA CU GAMA DE LIMUZINE JAGUAR

Jaguar prezinta cele 3 limuzine ale sale strans inrudite, care satisfac toate cerintele

Exista 3 modele Jaguar diferite in 3 segmente de piata diferite, de la modelul compact XE si cel de clasa medie XF, pana la limuzina eleganta de clasa mare, XJ. Desi sunt diferite, aceste modele sunt inrudite si toate se remarca prin calitatile tipice Jaguar.



Cel mai mic din cele 3 este limuzina compacta XE, urmata de XF. Luxosul XF este cel mai mare si mai bine echipat. Privite din lateral, toate cele 3 modele dispun de o centura a caroseriei care incepe din partea din fata a rotii fata, se curbeaza gratios peste pasajul de roata si continua pana in spate, pe toata lungimea caroseriei.

Linia laterala a modelului XE urmeaza o curba ascendenta si se intinde pe toata lungimea caroseriei, fiind evidentiata de grila fata joasa. Vehiculul pare pregatit de atac - la fel ca o felina pregatita sa-si doboare prada.

Stilul sportiv al modelului XF este evidentiat de continuarea centurii laterale pe capota portbagajului. Consolele sunt mai scurte decat inainte, dar spatiul interior este mai generos – mai ales in spate – iar datorita structurii usoare, din aluminiu, este mai usor cu 190 kg decat varianta anterioara.

Desi grila Jaguar in forma actuala a fost prezentata pe modelul XF in 2007, aceasta a fost preluata de modelul XJ, demonstrand increderea Jaguar in aceasta solutie de design. Interpretarea curenta este cea mai impresionanta. Priviti mai atent si veti vedea ca modelul XJ adopta cea mai noua tehnologie in materie de iluminare, cu forme cuboide si elemente care ghideaza lumina. Farurile cu geam clar ale modelului XF sunt taiate de o lama, ceea ce asigura diferentierea de cele ale modelului XE.

XJ a lansat elementul de design „Riva Hoop” pe modelele Jaguar actuale. Este vorba despre linia situata de-a lungul plansei de bord si care confera aspectul unui post de pilotaj, inspirata de barca de curse clasica de la care a preluat denumirea.

Jaguar se diferentiaza de concurenta prin acest design plin de personalitate. Este un concept specific englezesc, suav si sofisticat.

„POTI TRECE RAPID DE LA UN STIL DE CONDUS CONFORTABIL LA UNUL SPORTIV. ACEASTA DUALITATE REMARCABILA CARACTERIZEAZA TOATE CELE 3 MODELE.”

Si modelul XE preia designul „Riva Hoop”, dar intr-un habitaclu confortabil si sportiv (mai sus). Habitaclul modelului XF se remarca printr-un echilibru fin intre cel al celorlalte 2 modele, cu o bancheta spate foarte incapatoare, capabila sa asigure o calatorie confortabila persoanelor foarte inalte.

Datorita tunelului inalt al transmisiei, sunteti parca invaluit de habitaclu, inconjurat de linia „Riva Hoop” si aveti in fata o plansa de bord cu linii clare si dimensiuni generoase. In mijlocul acesteia se afla sistemul multimedia InControl Touch Pro, cu ecran tactil cu diagonala de 10,2 inch. Aceasta tehnologie este preluata de modelul XJ, iar XE beneficiaza de o varianta similara, InControl Touch, cu InControl Touch Pro disponibil optional.

Printre diferitele variante de motorizare diesel si pe benzina ale modelului XF se numara motorul diesel Ingenium de 2,0 litri, in variantele de 163 si 180 CP, cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau automata cu 8 trepte.

Acestea se remarca prin cuplul generos disponibil la turatii joase, consumul foarte redus de combustibil (4 l/100 km) si emisiile de CO2 de numai 104 g/km*. XF dispune de fluiditatea si precizia specifice Jaguar. Modelul XE in varianta de echipare S se remarca printr-un caracter si mai sportiv. Motorul V6 supraalimentat, de 3,0 litri si 340 CP emite un sunet baritonal la accelerare si se remarca prin performante sportive – 0 - 100 km/h in numai 5,1 secunde. Suspensia fata cu 2 brate suprapuse il diferentiaza de concurenta si ii permit sa fie foarte dinamic si agil. V-ati astepta ca XE si XF sa fie foarte sportive, insa comportamentul modelului XJ este cu totul entuziasmant, o adevarata surpriza pentru sofer. Cu o putere de 300 CP, motorul V6 turbodiesel ofera sportivitate, iar directia usoara si precisa este specifica mai degraba unui model sportiv, decat unei limuzine de clasa mare.

Poti trece rapid de la un stil de condus confortabil la unul sportiv. Aceasta dualitate remarcabila caracterizeaza toate cele 3 modele. Ca fratii, desi arata diferit si au o personalitate aparte, apartin aceleiasi familii.

*Valorile consumului de combustibil sunt rezultate din testele oficiale realizate de producator in conformitate cu legislatia UE.

Consumul real de combustibil al unui vehicul poate sa fie diferit de cel obtinut la teste, iar aceste valori au numai rol comparativ.

Valorile oficiale ale consumului de combustibil pentru gama de limuzine Jaguar in l/100 km (mpg): urban 16,2 (17,4) – 4,4 (64,2), extra urban 8,2 (34,5) – 3,4 (83,1), combinat 11,1 (25,5) – 3,8 (75,0). Emisii de CO2 g/km: 264 – 99.

„PRIVITE DIN LATERAL, TOATE CELE 3 MODELE DISPUN DE O CENTURA A CAROSERIEI CARE INCEPE DIN PARTEA DIN FATA A ROTII FATA, SE CURBEAZA GRATIOS PESTE PASAJUL DE ROATA SI CONTINUA PANA IN SPATE, PE TOATA LUNGIMEA CAROSERIEI.”

MAI MULTE POVESTI
EVOLUTIA MODELULUI XF
Designul modelului Jaguar XF a evoluat, iar tehnologia si performantele acestuia sunt extraordinare. Designerii Ian Callum si Adam Hatton explica modul in care a evoluat principala limuzina Jaguar.
AFLATI MAI MULTE
F-PACE – MODELUL PERFORMANT DE LUX
SUV-ul Jaguar se remarca prin stilul si functionalitatea neconventionale. Designerii si inginerii care au conceput modelul F-PACE descriu sursele lor de inspiratie.
AFLATI MAI MULTE
PRIMA GAMA DE MODELE SPORTIVE JAGUAR CU TRACTIUNE INTEGRALA
Cele mai frumoase drumuri din Tara Galilor au reprezentat locatia perfecta pentru testarea celor 5 modele performante Jaguar cu tractiune integrala - XJ, XF, F‑TYPE, XE si F‑PACE.
AFLATI MAI MULTE