STRUCTURA USOARA, DIN ALUMINIU

In ceea ce priveste designul si constructia vehiculelor, arhitectura fiabila, robusta si usoara din aluminiu face parte din filozofia Jaguar de mai bine de 70 de ani.

Primele modele Jaguar XK120 din anii 1940 utilizau panouri din aluminiu, iar modelele C‑Type si D‑Type de curse, care dominau circuitul de la Le Mans in anii 1950 si usorul E-Type din anii 1960, au fost pionierii utilizarii aluminiului la realizarea sasiului si caroseriei. In 2003 am reproiectat modelul varf de gama XJ, cu o structura din aluminiu lipit si nituit, care era cu 40% mai usoara decat a predecesorului. Limuzinele, modelele sportive si SUV-urile Jaguar actuale beneficiaza de aceasta conceptie din aluminiu, aflata acum la a cincea generatie.



Principalul avantaj al aluminiului este greutatea de 3 ori mai mica decat cantitatea echivalenta de otel. Acest lucru ne ofera posibilitatea de a realiza un sasiu mult mai usor decat echivalentul din otel, in vederea reducerii consumului de combustibil, emisiilor de noxe si imbunatatirii comportamentului dinamic. Fiecare 100 kg economisite cu un sasiu din aluminiu ne permite sa reducem emisiile de CO2 ale vehiculului cu 9 g/km si consumul de combustibil pe parcursul duratei de exploatare cu 800 de litri.



Insa utilizarea aluminiului nu asigura doar reducerea greutatii, ci inseamna si crearea unui model mai rigid, mai sigur, mai robust si mai fiabil.



Am ajuns sa fim experti in utilizarea aluminiului ca material de productie. Tabla din aluminiu, cu o grosime de numai 0,9 mm pentru panourile exterioare, sau de pana la 3 mm acolo unde este necesara o rigiditate suplimentara, este presata in forme complexe, care confera rigiditate, cu forte de pana la 2.000 de tone si perforata cu orificii plasate cu o precizie milimetrica. Se obtin rezultate extraordinare. Panoul lateral al modelului F-PACE este unul dintre cele mai mari pe care le realizam, insa cantareste numai 5,8 kg.

„FILOZOFIA JAGUAR PRIVIND ALUMINIUL INSEAMNA... CREAREA UNUI MODEL MAI RIGID, MAI SIGUR, MAI ROBUST SI MAI FIABIL.”

Utilizand tehnologia din industria aerospatiala, am creat un mod revolutionar de fabricatie a unui sasiu din aluminiu, denumit „riv-bonding”. Panourile din aluminiu sunt lipite cu un adeziv foarte puternic, apoi fixate cu nituri zincate, din otel aliat cu bor, aplicandu-se o forta de pana la 10 tone.



Cand sasiul este incalzit la 170 ºC in vopsitorie, adezivul din acest sandwich ermetic din aluminiu se intareste si transforma tabla subtire din aluminiu intr-o structura extrem de rigida. De exemplu caroseria autoportanta a modelului sport F‑TYPE, care cantareste numai 261 kg, dar are o rigiditate torsionala foarte ridicata. In cazul modelului XE, aceasta conceptie a fost perfectionata si a permis realizarea celei mai rigide limuzine Jaguar de pana acum.



De asemenea, realizarea sasiului din aluminiu este mai silentioasa, mai ecologica si solicita mai putina energie decat un sasiu traditional din otel, iar reciclarea aluminiului consuma numai 5 procente din energia de creare a aluminiului brut, fara a afecta integritatea structurala a materialului. Toate acestea asigura reducerea impactului vehiculelor Jaguar asupra mediului, chiar si inainte de a parasi fabrica.



Pentru reducerea greutatii in vederea imbunatatirii performantelor dinamice, durabilitatii si fiabilitatii, aluminiul este utilizat si la alte componente in afara de sasiu. Noua generatie de motoare Ingenium Jaguar Land Rover utilizeaza bloc motor si chiulasa turnate din aluminiu, care permit reducerea greutatii cu 24 kg, fortelor de frecare cu 17% si zgomotului cu 5 decibeli.



Astfel, noile modele Jaguar sunt mai sigure, mai eficiente si mai fiabile din toate punctele de vedere.

yt:ADT4jIi4Hu0
Structura usoara din aluminiu XF
MAI MULTE POVESTI
CENTRE LA NIVEL MONDIAL

Data publicarii: 18-08-2016

Pentru ca fiecare model Jaguar sa fie cel mai capabil, fiabil si robust, se fac eforturi remarcabile.
AFLATI MAI MULTE
PROIECTARE VIRTUALA

Data publicarii: 18-08-2016

Investim sustinut in instrumente de proiectare virtuala moderne, care permit proiectarea mai rapida, eficienta si robusta a produselor noi si tehnologiilor asociate acestora. Rezultatul final este un automobil Jaguar mai fiabil, durabil si robust.
AFLATI MAI MULTE
PROCESUL DE TESTARE

Data publicarii: 18-08-2016

In fiecare etapa de proiectare, fiecare componenta a unui Jaguar trece prin mii de teste si verificari de siguranta, durabilitate si calitate, pentru ca produsul finit sa fie cel mai fiabil, robust si sigur automobil din lume.
AFLATI MAI MULTE