CENTRE LA NIVEL MONDIAL

Pentru ca fiecare model Jaguar sa fie cel mai capabil, fiabil si robust, se fac eforturi remarcabile.

Totul incepe in inima Angliei, la centrul de proiectare de la Whitley si pe circuitele de teste Jaguar Land Rover de la Gaydon.



La Gaydon, pe o suprafata de 380 de acri se afla toate birourile de proiectare si design, unde lucreaza 2.500 de ingineri. Acestia au acces la o multitudine de instrumente avansate, cum ar fi camere climatizate, care pot simula conditii la fel de diverse ca un ger arctic de -40 ºC sau o arsita de +55 ºC, specifica unui desert din Orientul Mijlociu. De asemenea, acestia utilizeaza bancuri de testare statice pentru motor, transmisie, cutia de viteze si sasiu, pentru a supune componentele prototipurilor sau sasiurile complete unui ciclu de exploatare de 10 ani si 240.000 kilometri, in numai cateva saptamani - fara a parasi Marea Britanie.



Pe circuitele de teste dedicate de la Gaydon, vehiculele pot fi conduse 24 de ore pe zi pe circuitul cu 4 benzi, dedicat stabilirii emisiilor de noxe, iar circuitul de anduranta la viteze mici, pistele de pietris si cursul in teren accidentat permit testarea vehiculelor in majoritatea conditiilor de deplasare posibile, pentru a putea explora limitele privind performantele si fiabilitatea acestora.



De asemenea, am dezvoltat centre de testare in conditii reale, avansate tehnologic, in diferite locatii din lume in care prototipurile pot parcurge mii de kilometri in unele dintre cele mai dificile medii cunoscute, pentru a asigura modelelor Jaguar o fiabilitate exemplara, indiferent de conditiile de deplasare.

Jaguar F‑PACE - testarea in camera climatizata, Gaydon

Cele mai exigente teste la temperaturi scazute au loc la Arjepog, in Suedia, si la International Falls, SUA, unde pe timpul iernii automobilele sunt lasate afara peste noapte la temperaturi de pana la -40 ºC. In dimineata urmatoare, acestea trebuie sa porneasca fara probleme.



In deserturile uscate din preajma orasului Phoenix, Arizona, modelele noastre sunt exploatate la limita, la temperaturi de pana la 50 ºC, pentru a testa performantele pe vreme calduroasa, racirea franelor si sistemul de ventilatie, iar panourile vopsite sunt tinute in aer liber timp de 3 ani, pentru a testa rezistenta la matuire. De asemenea, utilizam drumurile de munte din Denver pentru a testa calibrarea motorului si transmisiei la altitudini mari.



„Altitudinea afecteaza interactiunea dintre motor si cutia de viteze”, spune Ged Pybus, manager senior pentru sisteme de transmisie automata. „Altitudinea la care se afla drumurile este de 4.350 m in cazul orasului Denver, 2.250 m in cazul orasului Mexico City si pana la 4.700 m in China, India si America de Sud. Din cauza aerului rarefiat la care trebuie sa se adapteze si sa functioneze transmisia, performantele motorului variaza foarte mult.”



De asemenea, am dezvoltat locatiile de testare din Orientul Mijlociu, cu o investitie la Al Barsha in Dubai – locul perfect pentru testarea in off-road a modelelor SUV pe unele dintre cele mai dificile dune de nisip din lume.



Nu doar testam modelele la temperaturi extreme. Pe ovalul de beton inclinat in lungime de 12,5 km al circuitului de la Nardò, in Italia, prototipurile sunt supuse unui test de durabilitate de 35.000 kilometri, pe durata a cel putin o saptamana, la o viteza apropiata de cea maxima, iar suspensia este optimizata pe circuitele de manevrabilitate ale locatiei.

yt:ni0Dc2ZduhM
Jaguar F‑PACE – testare in conditii extreme

Insa cel mai important test de performanta in conditii reale, pentru toate modelele Jaguar, are loc pe bucla de nord a circuitului de la Nürburgring, in centrul Germaniei. De la locatia noastra foarte avansata, vehiculele trec la testul de robustete pentru soferul entuziast - 390 de tururi care insumeaza 8.000 de kilometri, cu 73 de viraje dificile pe tur si diferente de nivel de 300 m, prin padurile Eifel din Germania.



Se spune ca un tur de mare viteza pe bucla de nord cu o lungime de 20,8 km echivaleaza cu 140 de kilometri de testare pe drumuri obisnuite si permite acestui test echivalarea parcurgerii unei distante de 80.000 de kilometri, in numai cateva saptamani.



„Circuitul de la Nürburgring ofera foarte multe oportunitati si un standard consecvent, tur dupa tur”, spune Phil Talboys, manager activitati de testare pentru Europa. „Cel mai exigent test de durabilitate are loc prin exploatarea vehiculului la performante maxime si in conditii care le depasesc cu mult pe cele obisnuite de rulare, insa asa putem asigura robustetea produsului final.”



„Se simte cu adevarat in practica – din punct de vedere al fiabilitatii si robustetii, precum si al manevrabilitatii. Daca un vehicul supravietuieste la Nürburgring, o sa fie performant si rezistent in utilizare cotidiana.”

„DACA UN VEHICUL SUPRAVIETUIESTE LA NÜRBURGRING, O SA FIE PERFORMANT SI REZISTENT IN UTILIZARE COTIDIANA.”


PHIL TALBOYS

Manager activitati de testare pentru Europa

MAI MULTE POVESTI
PROIECTARE VIRTUALA

Data publicarii: 18-08-2016

Investim sustinut in instrumente de proiectare virtuala moderne, care permit proiectarea mai rapida, eficienta si robusta a produselor noi si tehnologiilor asociate acestora. Rezultatul final este un automobil Jaguar mai fiabil, durabil si robust.
AFLATI MAI MULTE
PROCESUL DE TESTARE

Data publicarii: 18-08-2016

In fiecare etapa de proiectare, fiecare componenta a unui Jaguar trece prin mii de teste si verificari de siguranta, durabilitate si calitate, pentru ca produsul finit sa fie cel mai fiabil, robust si sigur automobil din lume.
AFLATI MAI MULTE
SIGURANTA

Data publicarii: 18-08-2016

Fiabilitatea nu inseamna doar parcurgerea usoara si fara intarzieri a drumului pana la destinatie. Inseamna si deplasarea in siguranta, iar siguranta este una dintre valorile fundamentale Jaguar.
AFLATI MAI MULTE