ADN DE CURSE

Istoricul si rezultatele obtinute de Jaguar in sporturile cu motor s-au reflectat intotdeauna in evolutia modelelor de serie Jaguar. Participarea in Formula E continua aceasta traditie si influenteaza designul viitoarelor vehicule electrice Jaguar.

MODELELE DE CURSE JAGUAR
XK120
Data: 1948-1954
Viteza maxima: 124,6 mph/200,5 km/h
Putere: 160 CP 119 kW
Info: La lansare, XK120 era cel mai rapid model de serie din lume
C-TYPE
Data: 1951 - 1953
Viteza maxima: 144 mph/231,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 ci
Putere: 207 CP/154 kW
Info: Discurile de frana devin echipare standard pe modelul C‑Type
D-TYPE
Data: 1954 - 1957
Viteza maxima: 162 mph/260,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 ci
Putere: 250 CP/186 kW
Info: D‑Type castiga la Le Mans in 1955, 1956, 1957
XJS
Data: 1975 - 1996
Viteza maxima: 153 mph/246,2 km/h
Capacitate cilindrica: 4.235 cmc/258 ci
Putere: 285 CP/212 kW
Info: XJS castiga cursa de 24 de ore de la Spa in 1983
XJR
Data: 1983 - 1991
Viteza maxima: 229 mph/368,5 km/h
Capacitate cilindrica: 6.995 cmc/426 ci
Putere: 750 CP/559 kW
Info: XJR-12 castiga primele 2 locuri la Le Mans 1990
FORMULA 1 - R2 si R3
Data: 2000 - 2004
Viteza maxima: 194 mph/312,2 km/h
Capacitate cilindrica: 2.998 cmc/464 ci
Putere: 770 CP/574 kW
Info: pilotii Jaguar F1 sunt Eddie Irvine si Mark Webber
I‑TYPE 1 FORMULA E
Data: 2016 - 2017
Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
Info: Jaguar a revenit la curse in Formula E sezonul 3, 2016/17
I-TYPE 2 Formula E
Data: 2016 - 2017
Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
Info: Jaguar a inregistrat primul podim si primul pole position cu I‑TYPE 2 in sezonul 4, 2017/18
EVENIMENTELE IMPORTANTE DIN LUMEA CURSELOR
XK120
1948 - 1954 – SILVERSTONE SI LE MANS

Un model sport complet nou si o platforma de testare pentru motorul Jaguar XK revolutionar, XK120 este considerat cel mai rapid model de serie din lume. In anul 1949 XK120 a castigat la Silverstone, iar un an mai tarziu, 3 modele XK120 au participat la Le Mans. Este inceputul unei ere noi in sporturile cu motor.
C-TYPE
1951 - 1953 – LE MANS

In 1951, inginerul de aeronave Malcolm Sayer se alatura Jaguar si impune disciplina si excelenta specifice acestui domeniu. Primul proiect la care si-a adus contributia, modelul C-Type, castiga la Le Mans, iar Stirling Moss, pilotul celei de-a doua masini, stabileste un nou record pe un tur de pista. In 1953, C-Type castiga din nou la Le Mans si ocupa 3 din primele 4 locuri.
D-TYPE
1954 - 1957 – LE MANS

Vremea rea nu permite victoria modelului D-Type la Le Mans, in 1954, chiar daca viteza maxima atinsa de acesta a fost de 170 mph (272 km/h). Cu toate acestea, modelul aerodinamic revine in forta si castiga in 1955, 1956 si 1957 - an in care ocupa 5 din primele 6 locuri. D-Type ramane pana in zilele noastre unul dintre cele mai de succes automobile de curse realizate vreodata.
XJS
1975-1996 – ETCC SI CURSA DE 24 DE ORE DE LA SPA

In 1982, echipa TWR a pilotului britanic Tom Walkinshaw participa cu modelul XJS V12 la Campionatul European de Turisme (ETCC) si obtine mai multe victorii. In 1984, Walkinshaw castiga titlul la piloti in ETCC. Tot in acelasi an, castiga prestigioasa cursa de 24 de ore de la Spa.
XJR-9
1983 - 1991 – CURSELE DE 24 DE ORE DE LA DAYTONA SI LE MANS

Modelul inchis XJR s-a dovedit formidabil in cursele de anduranta pe distante lungi desfasurate in lumea intreaga - cel mai performant s-a dovedit a fi XJR-9 din 1988. Supercarul cu motor V12 a castigat cursele de 24 de ore de la Daytona si Le Mans, iar Jaguar a castigat titlul atat la piloti, prin Martin Brundle, cat si la constructori.
R1 - R5
2000 - 2004 – FORMULA 1

Participarea Jaguar in Formula 1 s-a remarcat prin mai multe podiumuri obtinute de fostul pilot de la Ferrari, Eddie Irvine. De asemenea, echipa il formeaza pe talentatul pilot britanic Mark Webber. Detinuta de Ford, Jaguar dezvolta 3 modele, toate propulsate de motorul V10 Cosworth.
I‑TYPE
2016 – FORMULA E

Inspirata de traditia Jaguar in sporturile cu motor si condusa de un grup de ingineri reputati si de tehnicieni foarte talentati, Panasonic Jaguar Racing si incredibilul I-TYPE 1 pornesc in aventura Formulei E: curajosi, competitivi si pregatiti de lupta.
I-TYPE II
2017 – FORMULA E

Cu modelul I-TYPE 2, Panasonic Jaguar Racing a inregistrat cel mai bun sezon in Formula E de pana acum, urcand de multe ori pe primele 10 locuri. Proiectat special pentru circuitele urbane dificile, I-TYPE 2 dispune de o putere maxima de 200 kW (270 CP) si de o acceleratie de la 0 la 60 mph (0-100 km/h) in numai 2,9 secunde.
URMARITI-NE

Pentru informatii exclusive despre echipa, vehicule si program, accesati linkurile de mai jos.


FACEBOOK
TWITTER
INSTAGRAM