ADN DE CURSE

Istoricul si rezultatele obtinute de Jaguar in sporturile cu motor s-au reflectat intotdeauna in evolutia modelelor de serie Jaguar. Participarea in Formula E continua aceasta traditie si influenteaza designul viitoarelor vehicule electrice Jaguar.

MODELELE DE CURSE JAGUAR

XK120

XK120

Data: 1948 - 1954
Viteza maxima:: 124,6 mph/200,5 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/201 in cu
Putere: 160 CP/119 kW
De retinut: in momentul lansarii, XK120 era cel mai rapid model de serie din lume
C-TYPE

C-TYPE

Data: 1951 - 1953
Viteza maxima:: 144 mph/231,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/201 in cu
Putere: 207 CP/154 kW
De retinut: Franele cu discuri ale modelului C-Type au devenit un standard in industria auto
D-TYPE

D-TYPE

Data: 1954 - 1957
Viteza maxima:: 162 mph/260,7 km/h
Capacitate cilindrica: 3.442 cmc/210 in cu
Putere: 250 CP/186 kW
De retinut: D-Type a castigat la Le Mans in 1955, 1956, 1957
XJS

XJS

Data: 1975 - 1996
Viteza maxima:: 153 mph/246,2 km/h
Capacitate cilindrica: 4.235 cmc/258 in cu
Putere: 285 CP/212 kW
De retinut: XJS a castiga cursa de 24 de ore de la SPA in 1983
XJR

XJR

Data: 1983 - 1991
Viteza maxima:: 229 mph/368,2 km/h
Capacitate cilindrica: 6.995 cmc/426 in cu
Putere: 750 CP/559 kW
De retinut: XJR-12 s-a clasat pe primele 2 pozitii la Le Mans in 1990
FORMULA 1 - R2 si R3

FORMULA 1 - R2 si R3

Data: 2000 - 2004
Viteza maxima:: 194 mph/312,2 km/h
Capacitate cilindrica: 2.998 cmc/464 in cu
Putere: 770 CP/574 kW
De retinut: Pilotii de F1 Jaguar au fost Eddie Irvine si Mark Webber
I-TYPE 1 Formula E

I-TYPE 1 Formula E

Data: 2016 - 2017
Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
De retinut: Jaguar a revenit la curse in Formula E sezonul 3, 2016/17
I-TYPE 2 Formula E

I-TYPE 2 Formula E

Data: 2017 - 2018
Viteza maxima: restrictionata la 140 mph/225,3 km/h
Capacitate cilindrica: N/A
Putere: 200 kW, echivalenta cu 270 CP
De retinut: Jaguar a inregistrat primul podim si primul pole position cu I‑TYPE 2 in sezonul 4, 2017/18
I-TYPE 3 FORMULA E

I-TYPE 3 FORMULA E

Data: 2018 - 2019
Viteza maxima:: 156 mph/250 km/h
Capacitate baterie: 52 kWh
Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP
De retinut: In 2019 la Roma Jaguar I-TYPE 3 a obtinut prima victorie pentru echipa in Formula E din 2019 - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international din 1991.
I-TYPE 4 FORMULA E

I-TYPE 4 FORMULA E

Data: 2019 - 2020
Viteza maxima:: 174 mph/280 km/h
Capacitate baterie: 52 kWh
Putere: 250 kW, echivalenta cu 335 CP
De retinut: Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, ce a permis obtinerea unei victorii categorice la Mexico City si a unui pole position si unei clasari pe podium la Santiago.

EVENIMENTELE IMPORTANTE DIN LUMEA CURSELOR

XK120

XK120

1948 - 1954 – SILVERSTONE SI LE MANS

Un model sport complet nou si o platforma de testare pentru motorul Jaguar XK revolutionar, XK120 este considerat cel mai rapid model de serie din lume. In anul 1949 XK120 a castigat la Silverstone, iar un an mai tarziu, 3 modele XK120 au participat la Le Mans. Este inceputul unei ere noi in sporturile cu motor.
C-TYPE

C-TYPE

1951 - 1953 – LE MANS

In 1951, inginerul de aeronave Malcolm Sayer se alatura Jaguar si impune disciplina si excelenta specifice acestui domeniu. Primul proiect la care si-a adus contributia, modelul C-Type, castiga la Le Mans, iar Stirling Moss, pilotul celei de-a doua masini, stabileste un nou record pe un tur de pista. In 1953, C-Type castiga din nou la Le Mans si ocupa 3 din primele 4 locuri.
D-TYPE

D-TYPE

1954 - 1957 – LE MANS

Vremea rea nu permite victoria modelului D-Type la Le Mans, in 1954, chiar daca viteza maxima atinsa de acesta a fost de 170 mph (272 km/h). Cu toate acestea, modelul aerodinamic revine in forta si castiga in 1955, 1956 si 1957 - an in care ocupa 5 din primele 6 locuri. D-Type ramane pana in zilele noastre unul dintre cele mai de succes automobile de curse realizate vreodata.
XJS

XJS

1975-1996 – ETCC SI CURSA DE 24 DE ORE DE LA SPA

In 1982, echipa TWR a pilotului britanic Tom Walkinshaw participa cu modelul XJS V12 la Campionatul European de Turisme (ETCC) si obtine mai multe victorii. In 1984, Walkinshaw castiga titlul la piloti in ETCC. Tot in acelasi an, castiga prestigioasa cursa de 24 de ore de la Spa.
XJR-9

XJR-9

1983 - 1991 – CURSELE DE 24 DE ORE DE LA DAYTONA SI LE MANS

Modelul inchis XJR s-a dovedit formidabil in cursele de anduranta pe distante lungi desfasurate in lumea intreaga - cel mai performant a fost XJR-9 din 1988. Supercarul cu motor V12 a castigat cursele de 24 de ore de la Daytona si Le Mans, iar Jaguar a castigat titlul atat la piloti, prin Martin Brundle, cat si la constructori.
R1 - R5

R1 - R5

2000 - 2004 – FORMULA 1

Participarea Jaguar in Formula 1 s-a remarcat prin mai multe podiumuri obtinute de fostul pilot de la Ferrari, Eddie Irvine. De asemenea, echipa il formeaza pe talentatul pilot australian Mark Webber. Detinuta de Ford, Jaguar dezvolta 3 modele, toate propulsate de motorul V10 Cosworth.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – FORMULA E

Inspirata de traditia noastra in sporturile cu motor si condusa de un grup de ingineri reputati si de tehnicieni foarte talentati, Jaguar Racing si incredibilul I-TYPE 1 pornesc in aventura formulei E: curajosi, competitivi si pregatiti de lupta.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 - FORMULA E

Cu modelul I-TYPE 2, Jaguar Racing a inregistrat cel mai bun sezon in Formula E de pana acum, urcand de multe ori in primele 10 locuri. Proiectat special pentru circuitele urbane dificile, I-TYPE 2 dispune de o putere maxima de 200 kW (270 CP) si de o acceleratie de la 0 la 60 mph (0-100 km/h) in numai 2,9 secunde.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018 - 2019 – FORMULA E

Neozeelandezul Mitch Evans si modelul Jaguar I-TYPE 3 au scris pagini de istorie pentru Panasonic Jaguar Racing, castigand prima cursa ABB FIA Formula E pentru aceasta echipa la Roma, in aprilie 2019 - prima victorie Jaguar in sporturile cu motor la nivel international din 1991.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019 - 2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4 este echipat cu cea mai usoara si mai eficienta motorizare realizata de Jaguar Racing pana acum, ce permite atingerea unei viteze maxime de 280 km/h. A obtinut o victorie categorica la Mexico City si un pole position si o clasare pe podium la Santiago. Sezonul s-a incheiat cu 6 curse foarte disputate, in decurs de 9 zile, pe un circuit inchis organizat pe celebrul aeroport Tempelhof de la Berlin, in Germania. Panasonic Jaguar Racing a terminat pe locul 7 in clasamentul echipelor participante la campionat.