DESPRE JAGUAR

DESPRE JAGUAR

C‑X16 — A STUNNING VISION OF JAGUAR'S FUTURE

Jaguar C-X16 a fost lansat la Frankfurt Motor Show in 2011..

C-X16 este o masina sport unica, de doua locuri.

Reprezinta expresia indrazneata a designului si inovatiilor tehnologice viitoare ale Jaguar.
"Jaguar a avut intotdeauna o inima sportiva, iar C-X16 este expresia perfecta a viziunii noastre pentru o masina sport a secolului 21. Este rapida, este frumoasa si subliniaza angajamentul nostru pentru dezvoltarea unor tehnologii de grup motopropulsor sustenabile. Incorporeaza punctele forte ale Jaguar de design senzual, agilitate de felina si performanta a inspiratiei si le combina cu atribute care ne ajuta sa dezvoltam masina sport cu emisii scazute a viitorului." Adrian Hallmark, Jaguar Global Brand Director.

Ca si C-X75, masina concept de dinaintea sa, C-X16 nu lasa niciun semn de indoiala ca este o masina de performanta. si, la fel ca C-X75, aspectul sau exterior este egalat de statisticile sale impresionante.

Aceasta este o masina concept capabila sa ajunga de la 0 la 100 km/h in doar 4,4 secunde, cu o viteza maxima de 300 km/ora si care poate accelera de la 80-120 km/h in doar 2,1 secunde. Caroseria de aluminiu a C-X16 ascunde sistemele sale mecanice avansate, iar tinuta sa de drum agila ii subliniaza dinamismul. Utilizarea unor linii simple dar eficiente impreuna cu un plafon si hayon rotunjite confera modelului C-X16 o silueta atletica, dar sculptata, tipica pentru un model Jaguar.
Ian Callum, Director de Design la Jaguar, confirma:

"O masina sport Jaguar propune intotdeauna o linie de design fluida si dinamica, iar C-X16 este demonstratia perfecta a acestui lucru. Fiecare din liniile sale are scop si claritate. Aceasta abordare a conferit modelului C-X16 tinuta sa de drum impecabila. Uitati-va la C-X16 si veti vrea sa-l conduceti - si acesta este sentimentul pe care orice masina sport Jaguar isi propune sa vi-l ofere."

Tehnologie Inovatoare
Etosul Jaguar se concentreaza pe redefinirea performantei si, dupa cum declara Adrian Hallmark, Jaguar face acest lucru privind in viitor. C-X16 este un indicator a manierei in care urmatoarea generatie de masini sport Jaguar va produce putere prin metode avansate tehnologic.

C-X16 este actionat de un motor prototip V6 din aliaj, cu turbocompresor. Acesta este doar o mostra din urmatoarea generatie de motoare cu combustie interna imbunatatite, eficiente si puternice. Insa masina concept se foloseste si de puterea unui motor electric care-i imbunatateste performanta, inspirat de sistemele din Formula 1.

Consumul redus de combustibil inseamna ca masina poate functiona ca vehicul electric cu zero emisii la viteze de pana la 80 de kilometri pe ora si ofera puseuri de putere si acceleratie constante, la cerere. Cunoscut sub denumirea de 'Push to Pass', acest sistem sporeste puterea masinii cu 70kW (echivalentul a 95 CP) pentru un puseu de pana la 10 secunde. In cazul improbabil in care aveti nevoie de mai multa putere, puteti obtine acest lucru printr-o simpla apasare a unui buton de pe volan. Datorita functionarii fara intarziere a motorului electric, aceasta putere este disponibila imediat.

Pentru a pastra aspectul atletic si fluxul de aer neintrerupt in partile laterale ale masinii, manerele portierelor sunt incorporate in caroserie. Senzori de atingere incorporati in manere declanseaza motoare electrice silentioase, care fac sa iasa manerele din aluminiu ale portierei soferului si pasagerului.

C-X16 – INTERIOR ORIENTAT CATRE SOFER
C-X16 este o masina proiectata pentru performanta. Beneficiind de un spatiu organizat in jurul volanului, soferul are pozitia centrala in habitaclu.

Singularitatea scopului manifestata de exteriorul C-X16 este subliniata in momentul in care este deschisa portiera, iar pasagerul este intâmpinat de un interior rosu dramatic si materiale de cea mai buna calitate; piele intoarsa micro Alcantara®, aluminiu prelucrat anodizat, fibra de carbon si crom inchis la culoare.

Vitezele sunt controlate cu un schimbator de tipul joystick, inspirate de cele de pe avioanele de vanatoare, la fel ca si comutatoarele din aluminiu, fibra de carbon si crom.
Dupa ce veti apasa butonul rosu de Start veti afla informatii complete cu privire la fiecare aspect al performantei masinii de pe ecranul touch-screen.

C-X16 are o distributie perfecta a greutatii 50:50 si un grup motopropulsor hibrid prototip compus dintr-un motor V6 de 3 litri pe benzina cu turbocompresor de 380 CP (280kW) si 450 Nm (332 lb ft) si un motor electric care genereaza inca 70 kW si 235 Nm (echivalentul a 95 CP si 173 lb ft). Actionand rotile din spate printr-o transmisie in 8 trepte, grupul motopropulsor hibrid ofera modelului usor C-X16 posibilitatea de a accelera la 100 km/ora in 4,4 secunde si o viteza maxima de 300 km/ora.

Noul motor V6 foloseste aceeasi arhitectura usoara din aluminiu ca motorul cu 8 cilindri cu un bloc turnat sub presiune ridicata, cu capacele lagarelor palier cu fixare incrucisata in bloc, ceea ce confera rezistenta si rafinament sporite. Chiulasele cu doua axe cu came si patru supape pe cilindru sunt construite din aluminiu reciclat pentru a reduce impactul procesului de productie asupra mediului.

Caroseria usoara din aluminiu genereaza o economie de 6.9 l/100 km (41 mpg) si emisii combinate de 165g/km CO2. Pentru a spori eficienta consumului de combustibil in conditii reale, cutia de viteze cu 8 trepte este dotata cu sistemul Jaguar Intelligent Stop/Start, care opreste motorul la 300 de milisecunde dupa ce masina s-a oprit. Recent lansat si bucurandu-se de un real succes la modelul XF, sistemul foloseste un demaror cu doua bobine (Twin Solenoid Starter) capabil sa reporneasa motorul in timpul in care piciorul soferului este mutat de pe pedala de frana pe cea de acceleratie.

Pentru a se asigura ca motorul are nu doar puterea ci si rafinamentul pentru care este cunoscut Jaguar, motorul V6 este dotat cu un sistem patentat de greutati de echilibrare care se rotesc independent in fata si spatele motorului. Oricine este familiarizat cu puternicul si rafinatul motor V8 va descoperi ca motorul V6 are aceleasi rafinament si caracteristici de distribuire a puterii, cu un sunet unic, oferind in acelasi timp o economie de combustibil si emisii imbunatatite care indeplinesc standardele SULEV 30 (Super Ultra Low Emission Vehicle) si Euro VI.